SEO Rotterdam: Op zoek naar een SEO specialist in Rotterdam?
Ik help jouw bedrijf of organisatie met SEO. Wil je SEO uitbesteden of advies ontvangen? Lees meer op deze pagina.

Edwin Twigt
Ben je als ondernemer op zoek naar een SEO specialist in Rotterdam? Dan wil je beter vindbaar worden in het organische gedeelte in Google. Met meer dan 12 jaar ervaring als SEO specialist, kan ik je daarbij helpen!
Wat is SEO eigenlijk?
In de basis is Google een grote database met websites. Gebruikers kunnen zoekopdrachten ingeven in Google en zo de informatie of bedrijven vinden waar ze naar op zoek zijn.
SEO is de afkorting voor Search Engine Optimization; dit zijn alle technieken die ervoor zorgen dat een website beter gevonden kan worden door zoekmachines als Google. Natuurlijk zijn er ook andere zoekmachines zoals Bing & Yahoo, maar Google is verreweg de belangrijkste zoekmachine met de meeste gebruikers.
Sinds de oprichting van Google zijn SEO specialisten bezig om websites zo hoog mogelijk te positioneren in Google. Bezoekers uit Google zijn namelijk van grote waarde voor bedrijven.
Ga maar na; als iemand zelf op zoek gaat naar een product, dienst of informatie over een bepaald onderwerp, dan is die persoon al redelijk ver in het verkoopproces. Iemand die bijvoorbeeld zoekt naar “boekhouder Rotterdam” in Google zit bij wijze van spreken al met zijn telefoon in de hand om contact op te nemen. Wanneer je als bedrijf goed gevonden wordt in Google, is dit zeer waardevol.
Mijn SEO proces
Google geeft zelf aan dat er meer dan 200 ranking factoren zijn. Wat die factoren exact zijn, vertellen ze ons echter niet. Er zijn echter wel zeer sterke aanwijzingen in Google zelf te vinden.
Wanneer we namelijk zoeken in Google op uw zoekterm, dan krijgen we resultaat 1 t/m 10 te zien. Dit zijn de concurrenten waar we het tegenop nemen op SEO gebied.
Mijn SEO proces is data-gedreven. Ik begin met een meting waarbij de concurrenten die al scoren op de eerste pagina in Google op meer dan 2000 elementen worden gecheckt.
Vervolgens vergelijk ik de data van deze 2000+ punten met uw website en zo achterhaal ik waar de zwakke SEO punten voor uw website liggen. En waar dus ruimte is voor SEO verbetering.
Met deze data-gedreven SEO methode weten we precies hoe we een competitief SEO voordeel voor uw website kunnen creëren. Op basis van deze data creëer ik vervolgens een SEO plan van aanpak voor uw website om beter vindbaar te worden in Google.
Wat en hoeveel we precies moeten doen om uw website beter vindbaar te krijgen in Google, verschilt van zoekwoord tot zoekwoord. Zo is een bekende uitspraak binnen de SEO community “it depends”. Wanneer er namelijk veel SEO concurrentie is op een bepaald zoekwoord is er veel meer nodig om beter vindbaar te worden dan wanneer er minder concurrentie is. SEO is dan ook altijd maatwerk.
Wilt u een SEO specialist in Rotterdam inschakelen? Neem dan vrijblijvend contact met mij op voor een afspraak.

SEO Rotterdam
SEO Rotterdam
Entities spelen een belangrijke rol in SEO. Ze helpen Google en andere zoekmachines de context van een pagina beter te begrijpen. De relevante entities verschillen dan ook per zoekwoord.
SEO Rotterdam en LSI zoekwoorden voor SEO in Rotterdam
LSI staat voor “Latent Semantic Indexing”. LSI zoekwoorden zijn in feite vergelijkbaar met entities.
Search engine optimization
Aan de hand van een analyse wordt gekeken welke woorden veel voorkomen op pagina’s voor jouw zoekwoord. Hieronder een aantal voorbeelden van LSI zoekwoorden en entities die gerelateerd zijn aan “SEO Rotterdam”:
SEO Rotterdam – Welke SEO factoren zijn belangrijk voor Google?
Bij de SEO optimalisatie van uw website zijn er vele SEO factoren die kunnen worden geoptimaliseerd voor Google.
Hieronder een Top 250 lijst van SEO factoren die wij optimaliseren:
- SEO Factor – Number of Top 100 Shared Factors Used – Type: SEO – Diversity
- SEO Factor – Number of Top 200 Shared Factors Used – Type: SEO – Diversity
- SEO Factor – Number of Top 50 Shared Factors Used – Type: SEO – Diversity
- SEO Factor – Number of Distinct Entities Used – Type: SEO – Diversity
- SEO Factor – Number of Factors Used – Type: SEO – Diversity
- SEO Factor – Number of Unique LSI Words Used – Type: SEO – Diversity
- SEO Factor – Variations in HTML Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in Body Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of Unique Variations Used – Type: SEO – Diversity
- SEO Factor – Variations in Div Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in H1-H6 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in H1, H2, and H3 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in P Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in A Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in LI Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in H1 and H2 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Term Frequency – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in Sentences – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Entities in H2 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Unabridged Word Count – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Variations in Search Result Display URL – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in Search Result Link Text – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Entities in H3 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Clean Text Kilobytes – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Number of HTML Tags – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Word Count – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Has JSON-LD Schema Markup – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in H2 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Entities in Title Tag – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in A Tag HREF Attributes – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Exact Matches in the HTML Tag – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in Distinct A Tag HREF Attributes – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in Script Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Clean Keyword Density in the HTML Tag – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Leading Variations in H1-H6 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in ALT Attributes – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Leading Variations in H1, H2, and H3 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Page Size Kilobytes – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Variations in the Title Tag – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of Sentences – Type: SEO – Size
- SEO Factor – LSI Words in Sentences – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variation Density in Top 30KB – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in H3 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in Span Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in Search Result URL Path – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of P Tags – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Number of Heading Tags – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Variations in H1 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of HTTPS Links – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Entities in Sentences – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of Links – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Number of Images – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Exact Matches in H1-H6 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in Nav Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of Images with ALT Text – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Number of Internal Links – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Number of DoFollow Links – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Variations in Meta Description – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of Includes – Type: SEO – Technology
- SEO Factor – Entities in the HTML Tag – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – TF/IDF – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Load Time Milliseconds – Type: SEO – Performance
- SEO Factor – Variations in Search Result Document File Name – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in Main Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in the Canonical URL – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in First 100 Words – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in Search Result URL – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number Of JSON-LD Types – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of Facebook Pages – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Variations in Absolute URLs – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Exact Matches in Top 30KB – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of Questions – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Search Result Domain is .com, .net, or .org – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Number of H3 Tags – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Entities in H1 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variation Count in Top 30KB – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of CSS Includes – Type: SEO – Technology
- SEO Factor – Variations in OpenGraph Title – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of Questions In Headings – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Number of H2 Tags – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Leading Variations in Title Tag – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Leading Variations in H1 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in OpenGraph Description – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Inline JavaScript Kilobytes – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Entities in Meta Description Tag – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Entities in H2 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in Section Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of Absolute URLs – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Entities in H4 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Search Result Domain is .com – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Exact Matches in Title Tag – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in TITLE Attributes – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Leading Variations in H2 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in Strong Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Has Entities in H3 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Entities in H1 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations making whole A Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Exact Matches in A Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in Footer Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Exact Matches in Sentences – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations Making Whole LI Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of Instagram Pages – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Number of External Links – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Number of Questions In H2 Tags – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Uses JSON-LD Answer – Type: SEO – Other
- SEO Factor – LSI Words in H2 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Uses Schema answer – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses JSON-LD Question – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Number of Prices – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Title Tag Has Entities – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Uses Schema question – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses Schema name – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Inline CSS Kilobytes – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Is Home Page – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses JSON-LD url – Type: SEO – Other
- SEO Factor – LSI Words in H3 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations Making Whole Span Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Uses JSON-LD text – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Ahrefs NoFollow Backlinks – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Number of Twitter Accounts – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Search Result Number of Dirs in Path – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Ahrefs Referring IP Addresses – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Ahrefs Referring Class C Addresses – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Leading Variations in H3 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in the last 100 words – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Exact Matches in H2 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of DoFollow External Links – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Headings Has Question – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses Schema faqpage – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses JSON-LD FAQPage – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Number of Facebook Accounts – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Exact Matches in H1 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Ahrefs Referring Domains – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – DomDetailer Majestic Referring Domains – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Uses Schema url – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Variations in Article Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – DomDetailer Majestic IPs – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – DomDetailer Majestic Referring Subnets – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Has Meta Charset – Type: SEO – Technology
- SEO Factor – Uses Schema website – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Number of HREF Lang Tags – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Flesch Kincaid Reading Grade Level – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Variations in Search Result Summary – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Is Pagination Page – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses JSON-LD inLanguage – Type: SEO – Other
- SEO Factor – LSI Words in Title Tag – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Uses Schema inlanguage – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Ahrefs Text Backlinks – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Variations in H4-H6 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Ahrefs Backlinks – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Ahrefs Referring Pages – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Variations in I Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – DomDetailer Moz PA – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Number of JavaScript Includes – Type: SEO – Technology
- SEO Factor – Percentage of DoFollow Internal Links – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Variations making whole H1-H6 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Has Schema Markup – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Uses Schema listitem – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Number of Questions In H3 Tags – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Uses Schema searchaction – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses JSON-LD WebSite – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses Schema text – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Variations in H4 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Uses Schema datemodified – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses JSON-LD SearchAction – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Number of HTML Comments – Type: SEO – Size
- SEO Factor – DomDetailer Majestic CF – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Meta Description Tag Has Entities – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of Nofollow Links – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Number of US Phone Numbers – Type: SEO – Trust
- SEO Factor – Number of Forms – Type: SEO – Technology
- SEO Factor – Uses Schema imageobject – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Number Of Claimed Brands – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses Schema breadcrumblist – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Number of Social Accounts – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Uses JSON-LD ListItem – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Number of LinkedIn Pages – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Number of Social Pages – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Has FavIcon – Type: SEO – Technology
- SEO Factor – Number of H4 Tags – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Uses Schema description – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses JSON-LD dateModified – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Variations making whole H1, H2, and H3 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Uses JSON-LD description – Type: SEO – Other
- SEO Factor – DomDetailer Moz DA – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Average Words Per Sentence – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Has HREF Lang – Type: SEO – Technology
- SEO Factor – DomDetailer Majestic Links – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Has Privacy Policy – Type: SEO – Trust
- SEO Factor – Is Store Page – Type: SEO – Other
- SEO Factor – DomDetailer Majestic TF – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Number of NoFollow External Links – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Number of Images without ALT Text – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Uses Schema collectionpage – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses Schema webpage – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses JSON-LD CollectionPage – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses Schema datepublished – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses JSON-LD caption – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses JSON-LD ImageObject – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Search Result Summary Length – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Has Entities in H4 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Uses Schema city – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Ahrefs Dofollow Backlinks – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Uses JSON-LD BreadcrumbList- Type: SEO – Other
- SEO Factor – Is OpenGraph Type Article – Type: SEO – Technology
- SEO Factor – Uses Schema caption – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Variations in Figure Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of H1 Tags – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Title Has Sales Words – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Variations in Button Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Variations in ID Attributes – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Search Result URL has Year – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Uses JSON-LD WebPage – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Title Has Sentiment Words – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Number Of JSON-LD Entity References – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Uses Schema aggregaterating – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Ahrefs Rank – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Is Category Page – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses Schema item – Type: SEO – Other
- SEO Factor – LSI Words in H1 Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Has Apple Touch Icon – Type: SEO – Technology
- SEO Factor – Body Tag Size Kilobytes – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Has Canonical URL – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Exact Matches in Meta Description – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Uses Schema pricerange – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Percentage of NoFollow Links – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Uses JSON-LD priceRange – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Word Count in Meta Description – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Meta Description Length – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Uses Schema addressregionType – SEO – Other
- SEO Factor – Uses JSON-LD AggregateRating – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses Schema ratingvalue – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Variations in B Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Uses JSON-LD ItemList – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses JSON-LD headline – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Search Result Uses HTTPS – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Variations in Class Attributes – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Uses Schema currenciesaccepted – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Is Article Page – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Number of H5 Tags – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Uses Schema postaladdress – Type: SEO – Other
- SEO Factor – DomDetailer Facebook Shares – Type: SEO – Authority
- SEO Factor – Uses Schema postalcode – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses JSON-LD addressRegion – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses JSON-LD PostalAddress – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses JSON-LD contentUrl – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Variations in Aside Tags – Type: SEO – Relevancy
- SEO Factor – Number of Questions In H4 Tags – Type: SEO – Size
- SEO Factor – Uses JSON-LD Organization – Type: SEO – Other
- SEO Factor – Uses JSON-LD closes – Type: SEO – Other
Hoeveel we precies nodig hebben van deze verschillende SEO factoren is van branche tot branche verschillend. In een eerste audit maken we inschatting van de hoeveelheid werk dat nodig is om een verbetering in de posities in Google te realiseren voor uw website. Hier baseren we onze tarieven op, u kunt altijd een vrijblijvende offerte aanvragen.
Naast deze top 250 SEO factoren kunnen we nog meer dan 2000 andere SEO factoren optimaliseren voor uw website.
SEO staat voor search engine optimization. In het Nederlands spreken we dan vaak over zoekmachine optimalisatie of simpelweg SEO.
Er zijn natuurlijk tientallen zoekmachines, maar met een marktaandeel van ruim 90% hebben we het natuurlijk over de zoekmachine van Google.
Veel potentiële klanten beginnen de klantreis tegenwoordig op het internet en daar gebruiken ze vaak Google voor. Door beter vindbaar te zijn in Google vergroten bedrijven uit Rotterdam hiermee de kans op nieuwe klanten.
Met SEO of zoekmachine optimalisatie werken we voor de lange termijn aan het verbeteren van posities binnen de organische zoekresultaten in Google. Of je nu lokaal gevonden wilt worden in Rotterdam of juist landelijk of internationaal, met ruim 10 jaar ervaring ben je bij Simply Rank aan het juiste adres!
Hoe werkt SEO Rotterdam voor lokale vindbaarheid?
Zoekmachine optimalisatie of SEO is een online marketing kanaal dat extreem waardevol is omdat het één van de weinige kanalen is waarbij mensen zelf op zoek gaan naar producten en/of diensten, zowel in B2B als B2C markten.
SEO is ook erg geschikt voor ‘offline’ bedrijven, mensen zoeken namelijk ook naar dergelijke bedrijven via Google.
Omdat iedere markt in regio Rotterdam anders is, beginnen we altijd met een uitgebreide SEO scan. Welke zoekwoorden zijn belangrijk voor jouw bedrijf? Tegen welke concurrenten nemen we het daarbij op? Wat zijn de doelstellingen? Al deze zaken zijn belangrijk voor de SEO specialist om te bepalen waar de kansen liggen voor je bedrijf in regio Rotterdam. Ook baseren we hier onze tarieven op.
Bij een SEO traject is deze eerste stap cruciaal omdat geen enkel zoekwoord of markt hetzelfde is. Simpel gezegd is SEO een wedstrijd. En in deze wedstrijd is het cruciaal om te weten tegen wie we het opnemen.
Zo zal ons SEO bedrijf voor een klant die voornamelijk geïnteresseerd is in lokale vindbaarheid, minder concurrentie hebben dan een klant die door heel Nederland gevonden wil worden. Doorgaans is er voor lokale search engine optimization minder concurrentie.
Toch zijn er bij lokale SEO ook grote verschillen. Zo zullen we voor een klant in regio Rotterdam waarschijnlijk veel meer moeite moeten doen om een goede vindbaarheid in Google te realiseren dan voor een lokale klant in Ridderkerk. De concurrentie voor lokale SEO in Rotterdam ligt vaak hoger, simpelweg omdat het een grotere stad is.
Hoe werkt SEO?
In Google kunnen 10 websites organisch op de eerste pagina worden getoond. Nadat we de SEO zoekwoorden weten die voor jouw bedrijf of organisatie in Rotterdam belangrijk zijn, zullen we de website grondig analyseren en voeren we een uitgebreide SEO audit uit. Ook wel bekend als een SEO scan. We analyseren je website en ‘reverse engineeren’ de concurrenten die al in de top 10 scoren.
Door te analyseren wie al in de top 10 van Google scoren kunnen we achterhalen wat Google wil zien voor de SEO optimalisatie.
Nadat de SEO audit is uitgevoerd door onze SEO experts hebben we een redelijk beeld wat er nodig is om de vindbaarheid in Google te verbeteren voor jouw markt in Rotterdam. Nu kan de SEO campagne van start!
Onze copywriters beginnen met het schrijven van SEO content en voegen dit toe aan belangrijke pagina’s. Of we creëren nieuwe SEO pagina’s met de nieuw geschreven content. Meestal kunnen we de content zelf toevoegen in een CMS systeem. De nieuwe pagina’s zijn dan in lijn met het webdesign van jouw site. Soms zullen we de hulp van het webdevelopment team nodig hebben om de SEO technieken te implementeren.
Voor de content marketing werken we met diverse copywriters die kwalitatieve content schrijven middels copywriting. De teksten worden SEO vriendelijk geschreven en voorzien van de juiste optimalisatie technieken. Daarnaast zorgen de copywriters voor duidelijke communicatie en terugkoppeling en zorgen ze ervoor dat de teksten naadloos aansluiten bij jouw business in Rotterdam. De nieuwe content op je website kan uiteraard ook worden gedeeld met volgers op social media.
Vervolgens gaat de technische SEO optimalisatie van start. De titels, meta descriptions, structuur, SSL certificaten, website snelheid, interne links, sitemaps en afbeeldingen worden geoptimaliseerd door de SEO consultant. Nadat Google de nieuwe content en SEO optimalisaties heeft verwerkt, zien we hier vaak al de eerste resultaten zichtbaar worden.
De volgende stap is essentieel bij SEO optimalisatie, namelijk linkbuilding. Dit is een belangrijk onderdeel van search engine optimization. Dit zorgt ervoor dat Google je website nog meer gaat waarderen. Door in te zetten op linkbuilding verkrijgt je website de juiste verwijzingen vanaf andere websites, ook wel backlinks genoemd.
Dit zijn externe websites die aan je website refereren middels een link. Hiermee bouwt je website SEO autoriteit op en het draagt bij aan de branding van je site. In het linkbuilding proces benaderen we relevante websites voor een link. Hierbij kan gedacht worden aan linkbuilding via blogs, nieuwswebsites of andere type sites.
De linkbuilding specialist Rotterdam zet dit proces in gang en werkt eraan om de SEO posities van je website in Google te verbeteren!
SEO Rotterdam
rotterdam, linkbuilding,veelgestelde vragen, optimalisatie, webdevelopment, transparant, zoekmachine, klantreis, transparante, seo, content, nederland, SEO, audit, roi, tarieven, terugkoppeling, all-in, branding, b2b, google analytics, google,b2c, web analytics, online marketing, SEO marketing Rotterdam, internet, whatsapp, webdesign, social media, premium, google ads, advertising, certificaten, copywriting, content marketing, SEO keyword research, cookies, offline, google adwords, Rotterdam, zoekmachine optimalisatie uitbesteden Rotterdam
SEO expert Rotterdam
SEO Linkbuilding , SEO optimalisatie Rotterdam, SEO webdevelopment, Rotterdam google audit, SEO Google, SEO keyword research, SEO marketing Rotterdam, SEO zoekmachine, SEO webdesign Rotterdam, online marketing Rotterdam, search engine optimization, SEO, Rotterdam, Rotterdam website optimalisatie, SEO tarieven, SEO marketing, SEO roi berekenen, SEO of Google Ads, SEO webdevelopment advies, SEO of social media, SEO zoekmachine optimalisatie Rotterdam
SEO optimalisatie voor Google uitvoeren in Rotterdam?
SEO consultant Rotterdam
Beter vindbaar Rotterdam
SEO bedrijf Rotterdam
SEO advies Rotterdam
SEO optimalisatie Rotterdam
SEO uitbesteden Rotterdam
SEO Rotterdam – Vindbaarheid verbeteren website met SEO linkbuilding
Search engine optimization content voor lokale SEO zoekwoorden
SEO of Google ads, wat is beter?
Rotterdam zoekmachine optimalisatie Google ROI
Hoe kan Simply Rank jouw bedrijf helpen met zoekmachine optimalisatie?
Hoe kun je beter gevonden worden in Google?
Hoe snel werkt zoekmachine optimalisatie?
Hoe kun je SEO met je webdesign combineren?
Hoe werkt zoekmachine optimalisatie van de content met zoekwoorden?
SEO Rotterdam – Hoe werkt linkbuilding bij zoekmachine optimalisatie?
Hoe kun je beter vindbaar worden in de zoekmachine van Google?
SEO Rotterdam – Hoe werkt optimalisatie van je website?
SEO in Rotterdam met search engine optimization, wat is het?
Rotterdam SEO
SEO met On-page SEO
transparant , linkbuilding , webdevelopment , optimalisatie , zoekmachine optimalisatie , rotterdam , zoekmachine , branding , b2c , klantreis , transparante , veelgestelde vragen , web analytics , audit , nederland , seo
SEO strategie – van content tot linkbuilding
Als SEO bureau Rotterdam werken wij volgens onderstaand data-gedreven SEO stappenplan

SEO scan & zoekwoorden onderzoek in Rotterdam
We starten met een uitgebreid zoekwoord onderzoekom belangrijke zoekwoorden te achterhalen die potentiële klanten intypen in Google Search.

SEO concurrentie analyse in Rotterdam
We voeren een SEO meting uit voor jouw zoekwoorden en kijken naar meer dan 2000 SEO punten. Na een analyse maken we een SEO strategie voor jouw website.

Content & On-page SEO Rotterdam
Op basis van de SEO zoekwoorden en concurrentie worden bestaande pagina’s op je website on-page geoptimaliseerd voor SEO of nieuw gecreëerd en sturen we aan op een betere positie in Google.

Technische SEO optimalisatie
De ‘achterkant’ van je website wordt SEO geoptimaliseerd. Denk hierbij aan de code, interne link structuur en snelheid van de website. Allemaal belangrijk voor SEO!

Off-page SEO / linkbuilding
Nadat je website On-Page geoptimaliseerd is, gaan we externe links aanvragen voor de website. Ook wel linkbuilding of off-page search engine optimization genoemd.

SEO monitoring
We monitoren constant waar je website staat gepositioneerd in Google en sturen bij. Eventueel breiden we uit naar meerdere SEO zoekwoorden.
Veelgestelde vragen (FAQ) over SEO specialist
Hieronder antwoorden op de veelgestelde vragen over SEO die wij regelmatig horen
Hoe kan een SEO specialist mijn bedrijf helpen?
Een SEO specialist of SEO bureau uit Rotterdam helpt je bedrijf met het (lokaal) verhogen van de posities in Google voor belangrijke zoektermen. Met meer dan 10 jaar ervaring ben je hiervoor bij Simply Rank aan het juiste adres!
Wat doet een bureau als Simply Rank?
Om een goede vindbaarheid in Google te realiseren beginnen wij met het uitvoeren van een onderzoek. Ons SEO bureau begint altijd met een gesprek met de klant. Aan de hand van dit gesprek gaan we vervolgens een zoekwoorden onderzoek of keyword research uitvoeren. Ook bekijken we waar je website online scoort. Als online marketingbureau brengen we de kansen voor je bedrijf in kaart en presenteren een op maat gemaakt plan om hoger in de ranking van Google te komen. Iedere markt is namelijk anders.
Belangrijke vragen voor website optimalisatie in Rotterdam
Is er in jouw markt sterke SEO concurrentie? Is er voldoende zoekvolume op de belangrijke zoekwoorden? Zodra we alles hebben geanalyseerd zullen wij een SEO strategie uitwerken en een plan opstellen. Dit plan bestaat uit het optimaliseren van de website, schrijven van nieuwe content en het aanvragen van externe verwijzingen (linkbuilding).
SEO expert in Rotterdam inschakelen, wat kost het?
Als wij na een grondige analyse van de website en markt vertrouwen hebben dat we je kunnen helpen om de online vindbaarheid te verbeteren middels zoekmachine optimalisatie, zullen we een uitgebreide offerte uitbrengen voor een samenwerking. De investering is altijd afhankelijk van de omvang van het project en de benodigde SEO Rotterdam werkzaamheden.
Doen jullie ook Google Ads?
Wij specialiseren ons als online marketeer in zoekmachine optimalisatie (SEO). We kunnen klanten echter ook helpen met advertising in Google, ook wel Google Ads genoemd (voorheen Google Adwords) .
Interesse in een samenwerking?
Wil je weten wat Simply Rank op het gebied van SEO in Rotterdam of online marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? Stuur dan een e-mail voor meer informatie.