SEO Rotterdam

Ben je als ondernemer op zoek naar een SEO specialist in Rotterdam? Dan wil je beter vindbaar worden in het organische gedeelte in Google. Met meer dan 12 jaar ervaring als SEO specialist, kan ik je daarbij helpen!

Wat is SEO eigenlijk?

In de basis is Google een grote database met websites. Gebruikers kunnen zoekopdrachten ingeven in Google en zo de informatie of bedrijven vinden waar ze naar op zoek zijn.

SEO is de afkorting voor Search Engine Optimization; dit zijn alle technieken die ervoor zorgen dat een website beter gevonden kan worden door zoekmachines als Google. Natuurlijk zijn er ook andere zoekmachines zoals Bing & Yahoo, maar Google is verreweg de belangrijkste zoekmachine met de meeste gebruikers.

Sinds de oprichting van Google zijn SEO specialisten bezig om websites zo hoog mogelijk te positioneren in Google. Bezoekers uit Google zijn namelijk van grote waarde voor bedrijven.

Ga maar na; als iemand zelf op zoek gaat naar een product, dienst of informatie over een bepaald onderwerp, dan is die persoon al redelijk ver in het verkoopproces. Iemand die bijvoorbeeld zoekt naar “boekhouder Rotterdam” in Google zit bij wijze van spreken al met zijn telefoon in de hand om contact op te nemen. Wanneer je als bedrijf goed gevonden wordt in Google, is dit zeer waardevol.

Mijn SEO proces

Google geeft zelf aan dat er meer dan 200 ranking factoren zijn. Wat die factoren exact zijn, vertellen ze ons echter niet. Er zijn echter wel zeer sterke aanwijzingen in Google zelf te vinden.

Wanneer we namelijk zoeken in Google op uw zoekterm, dan krijgen we resultaat 1 t/m 10 te zien. Dit zijn de concurrenten waar we het tegenop nemen op SEO gebied.

Mijn SEO proces is data-gedreven. Ik begin met een meting waarbij de concurrenten die al scoren op de eerste pagina in Google op meer dan 2000 elementen worden gecheckt. 

Vervolgens vergelijk ik de data van deze 2000+ punten met uw website en zo achterhaal ik waar de zwakke SEO punten voor uw website liggen. En waar dus ruimte is voor SEO verbetering.

Met deze data-gedreven SEO methode weten we precies hoe we een competitief SEO voordeel voor uw website kunnen creëren. Op basis van deze data creëer ik vervolgens een SEO plan van aanpak voor uw website om beter vindbaar te worden in Google.

Wat en hoeveel we precies moeten doen om uw website beter vindbaar te krijgen in Google, verschilt van zoekwoord tot zoekwoord. Zo is een bekende uitspraak binnen de SEO community “it depends”. Wanneer er namelijk veel SEO concurrentie is op een bepaald zoekwoord is er veel meer nodig om beter vindbaar te worden dan wanneer er minder concurrentie is. SEO is dan ook altijd maatwerk.

Wilt u een SEO specialist in Rotterdam inschakelen? Neem dan vrijblijvend contact met mij op voor een afspraak.

search engine optimization web analytics

SEO Rotterdam

SEO Rotterdam

Entities spelen een belangrijke rol in SEO. Ze helpen Google en andere zoekmachines de context van een pagina beter te begrijpen. De relevante entities verschillen dan ook per zoekwoord.

SEO Rotterdam en LSI zoekwoorden voor SEO in Rotterdam

LSI staat voor “Latent Semantic Indexing”. LSI zoekwoorden zijn in feite vergelijkbaar met entities.

Search engine optimization

Aan de hand van een analyse wordt gekeken welke woorden veel voorkomen op pagina’s voor jouw zoekwoord. Hieronder een aantal voorbeelden van LSI zoekwoorden en entities die gerelateerd zijn aan “SEO Rotterdam”:

SEO Rotterdam – Welke SEO factoren zijn belangrijk voor Google?

Bij de SEO optimalisatie van uw website zijn er vele SEO factoren die kunnen worden geoptimaliseerd voor Google.

Hieronder een Top 250 lijst van SEO factoren die wij optimaliseren:

  1. SEO Factor – Number of Top 100 Shared Factors Used – Type: SEO – Diversity
  2. SEO Factor – Number of Top 200 Shared Factors Used – Type: SEO – Diversity
  3. SEO Factor – Number of Top 50 Shared Factors Used – Type: SEO – Diversity
  4. SEO Factor – Number of Distinct Entities Used – Type: SEO – Diversity
  5. SEO Factor – Number of Factors Used – Type: SEO – Diversity
  6. SEO Factor – Number of Unique LSI Words Used – Type: SEO – Diversity
  7. SEO Factor – Variations in HTML Tags – Type: SEO – Relevancy
  8. SEO Factor – Variations in Body Tags – Type: SEO – Relevancy
  9. SEO Factor – Number of Unique Variations Used – Type: SEO – Diversity
  10. SEO Factor – Variations in Div Tags – Type: SEO – Relevancy
  11. SEO Factor – Variations in H1-H6 Tags – Type: SEO – Relevancy
  12. SEO Factor – Variations in H1, H2, and H3 Tags – Type: SEO – Relevancy
  13. SEO Factor – Variations in P Tags – Type: SEO – Relevancy
  14. SEO Factor – Variations in A Tags – Type: SEO – Relevancy
  15. SEO Factor – Variations in LI Tags – Type: SEO – Relevancy
  16. SEO Factor – Variations in H1 and H2 Tags – Type: SEO – Relevancy
  17. SEO Factor – Term Frequency – Type: SEO – Relevancy
  18. SEO Factor – Variations in Sentences – Type: SEO – Relevancy
  19. SEO Factor – Entities in H2 Tags – Type: SEO – Relevancy
  20. SEO Factor – Unabridged Word Count – Type: SEO – Size
  21. SEO Factor – Variations in Search Result Display URL – Type: SEO – Relevancy
  22. SEO Factor – Variations in Search Result Link Text – Type: SEO – Relevancy
  23. SEO Factor – Entities in H3 Tags – Type: SEO – Relevancy
  24. SEO Factor – Clean Text Kilobytes – Type: SEO – Size
  25. SEO Factor – Number of HTML Tags – Type: SEO – Size
  26. SEO Factor – Word Count – Type: SEO – Size
  27. SEO Factor – Has JSON-LD Schema Markup – Type: SEO – Relevancy
  28. SEO Factor – Variations in H2 Tags – Type: SEO – Relevancy
  29. SEO Factor – Entities in Title Tag – Type: SEO – Relevancy
  30. SEO Factor – Variations in A Tag HREF Attributes – Type: SEO – Relevancy
  31. SEO Factor – Exact Matches in the HTML Tag – Type: SEO – Relevancy
  32. SEO Factor – Variations in Distinct A Tag HREF Attributes – Type: SEO – Relevancy
  33. SEO Factor – Variations in Script Tags – Type: SEO – Relevancy
  34. SEO Factor – Clean Keyword Density in the HTML Tag – Type: SEO – Relevancy
  35. SEO Factor – Leading Variations in H1-H6 Tags – Type: SEO – Relevancy
  36. SEO Factor – Variations in ALT Attributes – Type: SEO – Relevancy
  37. SEO Factor – Leading Variations in H1, H2, and H3 Tags – Type: SEO – Relevancy
  38. SEO Factor – Page Size Kilobytes – Type: SEO – Size
  39. SEO Factor – Variations in the Title Tag – Type: SEO – Relevancy
  40. SEO Factor – Number of Sentences – Type: SEO – Size
  41. SEO Factor – LSI Words in Sentences – Type: SEO – Relevancy
  42. SEO Factor – Variation Density in Top 30KB – Type: SEO – Relevancy
  43. SEO Factor – Variations in H3 Tags – Type: SEO – Relevancy
  44. SEO Factor – Variations in Span Tags – Type: SEO – Relevancy
  45. SEO Factor – Variations in Search Result URL Path – Type: SEO – Relevancy
  46. SEO Factor – Number of P Tags – Type: SEO – Size
  47. SEO Factor – Number of Heading Tags – Type: SEO – Size
  48. SEO Factor – Variations in H1 Tags – Type: SEO – Relevancy
  49. SEO Factor – Number of HTTPS Links – Type: SEO – Authority
  50. SEO Factor – Entities in Sentences – Type: SEO – Relevancy
  51. SEO Factor – Number of Links – Type: SEO – Authority
  52. SEO Factor – Number of Images – Type: SEO – Size
  53. SEO Factor – Exact Matches in H1-H6 Tags – Type: SEO – Relevancy
  54. SEO Factor – Variations in Nav Tags – Type: SEO – Relevancy
  55. SEO Factor – Number of Images with ALT Text – Type: SEO – Size
  56. SEO Factor – Number of Internal Links – Type: SEO – Authority
  57. SEO Factor – Number of DoFollow Links – Type: SEO – Authority
  58. SEO Factor – Variations in Meta Description – Type: SEO – Relevancy
  59. SEO Factor – Number of Includes – Type: SEO – Technology
  60. SEO Factor – Entities in the HTML Tag – Type: SEO – Relevancy
  61. SEO Factor – TF/IDF – Type: SEO – Relevancy
  62. SEO Factor – Load Time Milliseconds – Type: SEO – Performance
  63. SEO Factor – Variations in Search Result Document File Name – Type: SEO – Relevancy
  64. SEO Factor – Variations in Main Tags – Type: SEO – Relevancy
  65. SEO Factor – Variations in the Canonical URL – Type: SEO – Relevancy
  66. SEO Factor – Variations in First 100 Words – Type: SEO – Relevancy
  67. SEO Factor – Variations in Search Result URL – Type: SEO – Relevancy
  68. SEO Factor – Number Of JSON-LD Types – Type: SEO – Relevancy
  69. SEO Factor – Number of Facebook Pages – Type: SEO – Authority
  70. SEO Factor – Variations in Absolute URLs – Type: SEO – Relevancy
  71. SEO Factor – Exact Matches in Top 30KB – Type: SEO – Relevancy
  72. SEO Factor – Number of Questions – Type: SEO – Size
  73. SEO Factor – Search Result Domain is .com, .net, or .org – Type: SEO – Other
  74. SEO Factor – Number of H3 Tags – Type: SEO – Size
  75. SEO Factor – Entities in H1 Tags – Type: SEO – Relevancy
  76. SEO Factor – Variation Count in Top 30KB – Type: SEO – Relevancy
  77. SEO Factor – Number of CSS Includes – Type: SEO – Technology
  78. SEO Factor – Variations in OpenGraph Title – Type: SEO – Relevancy
  79. SEO Factor – Number of Questions In Headings – Type: SEO – Size
  80. SEO Factor – Number of H2 Tags – Type: SEO – Size
  81. SEO Factor – Leading Variations in Title Tag – Type: SEO – Relevancy
  82. SEO Factor – Leading Variations in H1 Tags – Type: SEO – Relevancy
  83. SEO Factor – Variations in OpenGraph Description – Type: SEO – Relevancy
  84. SEO Factor – Inline JavaScript Kilobytes – Type: SEO – Size
  85. SEO Factor – Entities in Meta Description Tag – Type: SEO – Relevancy
  86. SEO Factor – Entities in H2 Tags – Type: SEO – Relevancy
  87. SEO Factor – Variations in Section Tags – Type: SEO – Relevancy
  88. SEO Factor – Number of Absolute URLs – Type: SEO – Authority
  89. SEO Factor – Entities in H4 Tags – Type: SEO – Relevancy
  90. SEO Factor – Search Result Domain is .com – Type: SEO – Other
  91. SEO Factor – Exact Matches in Title Tag – Type: SEO – Relevancy
  92. SEO Factor – Variations in TITLE Attributes – Type: SEO – Relevancy
  93. SEO Factor – Leading Variations in H2 Tags – Type: SEO – Relevancy
  94. SEO Factor – Variations in Strong Tags – Type: SEO – Relevancy
  95. SEO Factor – Has Entities in H3 Tags – Type: SEO – Relevancy
  96. SEO Factor – Entities in H1 Tags – Type: SEO – Relevancy
  97. SEO Factor – Variations making whole A Tags – Type: SEO – Relevancy
  98. SEO Factor – Exact Matches in A Tags – Type: SEO – Relevancy
  99. SEO Factor – Variations in Footer Tags – Type: SEO – Relevancy
  100. SEO Factor – Exact Matches in Sentences – Type: SEO – Relevancy
  101. SEO Factor – Variations Making Whole LI Tags – Type: SEO – Relevancy
  102. SEO Factor – Number of Instagram Pages – Type: SEO – Authority
  103. SEO Factor – Number of External Links – Type: SEO – Authority
  104. SEO Factor – Number of Questions In H2 Tags – Type: SEO – Size
  105. SEO Factor – Uses JSON-LD Answer – Type: SEO – Other
  106. SEO Factor – LSI Words in H2 Tags – Type: SEO – Relevancy
  107. SEO Factor – Uses Schema answer – Type: SEO – Other
  108. SEO Factor – Uses JSON-LD Question – Type: SEO – Other
  109. SEO Factor – Number of Prices – Type: SEO – Size
  110. SEO Factor – Title Tag Has Entities – Type: SEO – Relevancy
  111. SEO Factor – Uses Schema question – Type: SEO – Other
  112. SEO Factor – Uses Schema name – Type: SEO – Other
  113. SEO Factor – Inline CSS Kilobytes – Type: SEO – Size
  114. SEO Factor – Is Home Page – Type: SEO – Other
  115. SEO Factor – Uses JSON-LD url – Type: SEO – Other
  116. SEO Factor – LSI Words in H3 Tags – Type: SEO – Relevancy
  117. SEO Factor – Variations Making Whole Span Tags – Type: SEO – Relevancy
  118. SEO Factor – Uses JSON-LD text – Type: SEO – Other
  119. SEO Factor – Ahrefs NoFollow Backlinks – Type: SEO – Authority
  120. SEO Factor – Number of Twitter Accounts – Type: SEO – Authority
  121. SEO Factor – Search Result Number of Dirs in Path – Type: SEO – Other
  122. SEO Factor – Ahrefs Referring IP Addresses – Type: SEO – Authority
  123. SEO Factor – Ahrefs Referring Class C Addresses – Type: SEO – Authority
  124. SEO Factor – Leading Variations in H3 Tags – Type: SEO – Relevancy
  125. SEO Factor – Variations in the last 100 words – Type: SEO – Relevancy
  126. SEO Factor – Exact Matches in H2 Tags – Type: SEO – Relevancy
  127. SEO Factor – Number of DoFollow External Links – Type: SEO – Authority
  128. SEO Factor – Headings Has Question – Type: SEO – Other
  129. SEO Factor – Uses Schema faqpage – Type: SEO – Other
  130. SEO Factor – Uses JSON-LD FAQPage – Type: SEO – Other
  131. SEO Factor – Number of Facebook Accounts – Type: SEO – Authority
  132. SEO Factor – Exact Matches in H1 Tags – Type: SEO – Relevancy
  133. SEO Factor – Ahrefs Referring Domains – Type: SEO – Authority
  134. SEO Factor – DomDetailer Majestic Referring Domains – Type: SEO – Authority
  135. SEO Factor – Uses Schema url – Type: SEO – Other
  136. SEO Factor – Variations in Article Tags – Type: SEO – Relevancy
  137. SEO Factor – DomDetailer Majestic IPs – Type: SEO – Authority
  138. SEO Factor – DomDetailer Majestic Referring Subnets – Type: SEO – Authority
  139. SEO Factor – Has Meta Charset – Type: SEO – Technology
  140. SEO Factor – Uses Schema website – Type: SEO – Other
  141. SEO Factor – Number of HREF Lang Tags – Type: SEO – Size
  142. SEO Factor – Flesch Kincaid Reading Grade Level – Type: SEO – Other
  143. SEO Factor – Variations in Search Result Summary – Type: SEO – Relevancy
  144. SEO Factor – Is Pagination Page – Type: SEO – Other
  145. SEO Factor – Uses JSON-LD inLanguage – Type: SEO – Other
  146. SEO Factor – LSI Words in Title Tag – Type: SEO – Relevancy
  147. SEO Factor – Uses Schema inlanguage – Type: SEO – Other
  148. SEO Factor – Ahrefs Text Backlinks – Type: SEO – Authority
  149. SEO Factor – Variations in H4-H6 Tags – Type: SEO – Relevancy
  150. SEO Factor – Ahrefs Backlinks – Type: SEO – Authority
  151. SEO Factor – Ahrefs Referring Pages – Type: SEO – Authority
  152. SEO Factor – Variations in I Tags – Type: SEO – Relevancy
  153. SEO Factor – DomDetailer Moz PA – Type: SEO – Authority
  154. SEO Factor – Number of JavaScript Includes – Type: SEO – Technology
  155. SEO Factor – Percentage of DoFollow Internal Links – Type: SEO – Authority
  156. SEO Factor – Variations making whole H1-H6 Tags – Type: SEO – Relevancy
  157. SEO Factor – Has Schema Markup – Type: SEO – Relevancy
  158. SEO Factor – Uses Schema listitem – Type: SEO – Other
  159. SEO Factor – Number of Questions In H3 Tags – Type: SEO – Size
  160. SEO Factor – Uses Schema searchaction – Type: SEO – Other
  161. SEO Factor – Uses JSON-LD WebSite – Type: SEO – Other
  162. SEO Factor – Uses Schema text – Type: SEO – Other
  163. SEO Factor – Variations in H4 Tags – Type: SEO – Relevancy
  164. SEO Factor – Uses Schema datemodified – Type: SEO – Other
  165. SEO Factor – Uses JSON-LD SearchAction – Type: SEO – Other
  166. SEO Factor – Number of HTML Comments – Type: SEO – Size
  167. SEO Factor – DomDetailer Majestic CF – Type: SEO – Authority
  168. SEO Factor – Meta Description Tag Has Entities – Type: SEO – Relevancy
  169. SEO Factor – Number of Nofollow Links – Type: SEO – Authority
  170. SEO Factor – Number of US Phone Numbers – Type: SEO – Trust
  171. SEO Factor – Number of Forms – Type: SEO – Technology
  172. SEO Factor – Uses Schema imageobject – Type: SEO – Other
  173. SEO Factor – Number Of Claimed Brands – Type: SEO – Other
  174. SEO Factor – Uses Schema breadcrumblist – Type: SEO – Other
  175. SEO Factor – Number of Social Accounts – Type: SEO – Authority
  176. SEO Factor – Uses JSON-LD ListItem – Type: SEO – Other
  177. SEO Factor – Number of LinkedIn Pages – Type: SEO – Authority
  178. SEO Factor – Number of Social Pages – Type: SEO – Authority
  179. SEO Factor – Has FavIcon – Type: SEO – Technology
  180. SEO Factor – Number of H4 Tags – Type: SEO – Size
  181. SEO Factor – Uses Schema description – Type: SEO – Other
  182. SEO Factor – Uses JSON-LD dateModified – Type: SEO – Other
  183. SEO Factor – Variations making whole H1, H2, and H3 Tags – Type: SEO – Relevancy
  184. SEO Factor – Uses JSON-LD description – Type: SEO – Other
  185. SEO Factor – DomDetailer Moz DA – Type: SEO – Authority
  186. SEO Factor – Average Words Per Sentence – Type: SEO – Size
  187. SEO Factor – Has HREF Lang – Type: SEO – Technology
  188. SEO Factor – DomDetailer Majestic Links – Type: SEO – Authority
  189. SEO Factor – Has Privacy Policy – Type: SEO – Trust
  190. SEO Factor – Is Store Page – Type: SEO – Other
  191. SEO Factor – DomDetailer Majestic TF – Type: SEO – Authority
  192. SEO Factor – Number of NoFollow External Links – Type: SEO – Authority
  193. SEO Factor – Number of Images without ALT Text – Type: SEO – Size
  194. SEO Factor – Uses Schema collectionpage – Type: SEO – Other
  195. SEO Factor – Uses Schema webpage – Type: SEO – Other
  196. SEO Factor – Uses JSON-LD CollectionPage – Type: SEO – Other
  197. SEO Factor – Uses Schema datepublished – Type: SEO – Other
  198. SEO Factor – Uses JSON-LD caption – Type: SEO – Other
  199. SEO Factor – Uses JSON-LD ImageObject – Type: SEO – Other
  200. SEO Factor – Search Result Summary Length – Type: SEO – Size
  201. SEO Factor – Has Entities in H4 Tags – Type: SEO – Relevancy
  202. SEO Factor – Uses Schema city – Type: SEO – Other
  203. SEO Factor – Ahrefs Dofollow Backlinks – Type: SEO – Authority
  204. SEO Factor – Uses JSON-LD BreadcrumbList- Type: SEO – Other
  205. SEO Factor – Is OpenGraph Type Article – Type: SEO – Technology
  206. SEO Factor – Uses Schema caption – Type: SEO – Other
  207. SEO Factor – Variations in Figure Tags – Type: SEO – Relevancy
  208. SEO Factor – Number of H1 Tags – Type: SEO – Size
  209. SEO Factor – Title Has Sales Words – Type: SEO – Other
  210. SEO Factor – Variations in Button Tags – Type: SEO – Relevancy
  211. SEO Factor – Variations in ID Attributes – Type: SEO – Relevancy
  212. SEO Factor – Search Result URL has Year – Type: SEO – Size
  213. SEO Factor – Uses JSON-LD WebPage – Type: SEO – Other
  214. SEO Factor – Title Has Sentiment Words – Type: SEO – Other
  215. SEO Factor – Number Of JSON-LD Entity References – Type: SEO – Relevancy
  216. SEO Factor – Uses Schema aggregaterating – Type: SEO – Other
  217. SEO Factor – Ahrefs Rank – Type: SEO – Authority
  218. SEO Factor – Is Category Page – Type: SEO – Other
  219. SEO Factor – Uses Schema item – Type: SEO – Other
  220. SEO Factor – LSI Words in H1 Tags – Type: SEO – Relevancy
  221. SEO Factor – Has Apple Touch Icon – Type: SEO – Technology
  222. SEO Factor – Body Tag Size Kilobytes – Type: SEO – Size
  223. SEO Factor – Has Canonical URL – Type: SEO – Authority
  224. SEO Factor – Exact Matches in Meta Description – Type: SEO – Relevancy
  225. SEO Factor – Uses Schema pricerange – Type: SEO – Other
  226. SEO Factor – Percentage of NoFollow Links – Type: SEO – Authority
  227. SEO Factor – Uses JSON-LD priceRange – Type: SEO – Other
  228. SEO Factor – Word Count in Meta Description – Type: SEO – Size
  229. SEO Factor – Meta Description Length – Type: SEO – Size
  230. SEO Factor – Uses Schema addressregionType – SEO – Other
  231. SEO Factor – Uses JSON-LD AggregateRating – Type: SEO – Other
  232. SEO Factor – Uses Schema ratingvalue – Type: SEO – Other
  233. SEO Factor – Variations in B Tags – Type: SEO – Relevancy
  234. SEO Factor – Uses JSON-LD ItemList – Type: SEO – Other
  235. SEO Factor – Uses JSON-LD headline – Type: SEO – Other
  236. SEO Factor – Search Result Uses HTTPS – Type: SEO – Other
  237. SEO Factor – Variations in Class Attributes – Type: SEO – Relevancy
  238. SEO Factor – Uses Schema currenciesaccepted – Type: SEO – Other
  239. SEO Factor – Is Article Page – Type: SEO – Other
  240. SEO Factor – Number of H5 Tags – Type: SEO – Size
  241. SEO Factor – Uses Schema postaladdress – Type: SEO – Other
  242. SEO Factor – DomDetailer Facebook Shares – Type: SEO – Authority
  243. SEO Factor – Uses Schema postalcode – Type: SEO – Other
  244. SEO Factor – Uses JSON-LD addressRegion – Type: SEO – Other
  245. SEO Factor – Uses JSON-LD PostalAddress – Type: SEO – Other
  246. SEO Factor – Uses JSON-LD contentUrl – Type: SEO – Other
  247. SEO Factor – Variations in Aside Tags – Type: SEO – Relevancy
  248. SEO Factor – Number of Questions In H4 Tags – Type: SEO – Size
  249. SEO Factor – Uses JSON-LD Organization – Type: SEO – Other
  250. SEO Factor – Uses JSON-LD closes – Type: SEO – Other

Hoeveel we precies nodig hebben van deze verschillende SEO factoren is van branche tot branche verschillend. In een eerste audit maken we inschatting van de hoeveelheid werk dat nodig is om een verbetering in de posities in Google te realiseren voor uw website. Hier baseren we onze tarieven op, u kunt altijd een vrijblijvende offerte aanvragen.

Naast deze top 250 SEO factoren kunnen we nog meer dan 2000 andere SEO factoren optimaliseren voor uw website.

SEO staat voor search engine optimization. In het Nederlands spreken we dan vaak over zoekmachine optimalisatie of simpelweg SEO.

Er zijn natuurlijk tientallen zoekmachines, maar met een marktaandeel van ruim 90% hebben we het natuurlijk over de zoekmachine van Google.

Veel potentiële klanten beginnen de klantreis tegenwoordig op het internet en daar gebruiken ze vaak Google voor. Door beter vindbaar te zijn in Google vergroten bedrijven uit Rotterdam hiermee de kans op nieuwe klanten.

Met SEO of zoekmachine optimalisatie werken we voor de lange termijn aan het verbeteren van posities binnen de organische zoekresultaten in Google. Of je nu lokaal gevonden wilt worden in Rotterdam of juist landelijk of internationaal, met ruim 10 jaar ervaring ben je bij Simply Rank aan het juiste adres!

Hoe werkt SEO Rotterdam voor lokale vindbaarheid?

Zoekmachine optimalisatie of SEO is een online marketing kanaal dat extreem waardevol is omdat het één van de weinige kanalen is waarbij mensen zelf op zoek gaan naar producten en/of diensten, zowel in B2B als B2C markten.

SEO is ook erg geschikt voor ‘offline’ bedrijven, mensen zoeken namelijk ook naar dergelijke bedrijven via Google.

Omdat iedere markt in regio Rotterdam anders is, beginnen we altijd met een uitgebreide SEO scan. Welke zoekwoorden zijn belangrijk voor jouw bedrijf? Tegen welke concurrenten nemen we het daarbij op? Wat zijn de doelstellingen? Al deze zaken zijn belangrijk voor de SEO specialist om te bepalen waar de kansen liggen voor je bedrijf in regio Rotterdam. Ook baseren we hier onze tarieven op.

Bij een SEO traject is deze eerste stap cruciaal omdat geen enkel zoekwoord of markt hetzelfde is. Simpel gezegd is SEO een wedstrijd. En in deze wedstrijd is het cruciaal om te weten tegen wie we het opnemen.

Zo zal ons SEO bedrijf voor een klant die voornamelijk geïnteresseerd is in lokale vindbaarheid, minder concurrentie hebben dan een klant die door heel Nederland gevonden wil worden. Doorgaans is er voor lokale search engine optimization minder concurrentie.

Toch zijn er bij lokale SEO ook grote verschillen. Zo zullen we voor een klant in regio Rotterdam waarschijnlijk veel meer moeite moeten doen om een goede vindbaarheid in Google te realiseren dan voor een lokale klant in Ridderkerk. De concurrentie voor lokale SEO in Rotterdam ligt vaak hoger, simpelweg omdat het een grotere stad is.

Hoe werkt SEO?

In Google kunnen 10 websites organisch op de eerste pagina worden getoond. Nadat we de SEO zoekwoorden weten die voor jouw bedrijf of organisatie in Rotterdam belangrijk zijn, zullen we de website grondig analyseren en voeren we een uitgebreide SEO audit uit. Ook wel bekend als een SEO scan. We analyseren je website en ‘reverse engineeren’ de concurrenten die al in de top 10 scoren.

Door te analyseren wie al in de top 10 van Google scoren kunnen we achterhalen wat Google wil zien voor de SEO optimalisatie.

Nadat de SEO audit is uitgevoerd door onze SEO experts hebben we een redelijk beeld wat er nodig is om de vindbaarheid in Google te verbeteren voor jouw markt in Rotterdam. Nu kan de SEO campagne van start!

Onze copywriters beginnen met het schrijven van SEO content en voegen dit toe aan belangrijke pagina’s. Of we creëren nieuwe SEO pagina’s met de nieuw geschreven content. Meestal kunnen we de content zelf toevoegen in een CMS systeem. De nieuwe pagina’s zijn dan in lijn met het webdesign van jouw site. Soms zullen we de hulp van het webdevelopment team nodig hebben om de SEO technieken te implementeren.

Voor de content marketing werken we met diverse copywriters die kwalitatieve content schrijven middels copywriting. De teksten worden SEO vriendelijk geschreven en voorzien van de juiste optimalisatie technieken. Daarnaast zorgen de copywriters voor duidelijke communicatie en terugkoppeling en zorgen ze ervoor dat de teksten naadloos aansluiten bij jouw business in Rotterdam. De nieuwe content op je website kan uiteraard ook worden gedeeld met volgers op social media.

Vervolgens gaat de technische SEO optimalisatie van start. De titels, meta descriptions, structuur, SSL certificaten,  website snelheid, interne links, sitemaps en afbeeldingen worden geoptimaliseerd door de SEO consultant. Nadat Google de nieuwe content en SEO optimalisaties heeft verwerkt, zien we hier vaak al de eerste resultaten zichtbaar worden.

De volgende stap is essentieel bij SEO optimalisatie, namelijk linkbuilding. Dit is een belangrijk onderdeel van search engine optimization. Dit zorgt ervoor dat Google je website nog meer gaat waarderen. Door in te zetten op linkbuilding verkrijgt je website de juiste verwijzingen vanaf andere websites, ook wel backlinks genoemd.

Dit zijn externe websites die aan je website refereren middels een link. Hiermee bouwt je website SEO autoriteit op en het draagt bij aan de branding van je site. In het linkbuilding proces benaderen we relevante websites voor een link. Hierbij kan gedacht worden aan linkbuilding via blogs, nieuwswebsites of andere type sites.

De linkbuilding specialist Rotterdam zet dit proces in gang en werkt eraan om de SEO posities van je website in Google te verbeteren!

SEO Rotterdam

rotterdam, linkbuilding,veelgestelde vragen, optimalisatie, webdevelopment, transparant, zoekmachine, klantreis, transparante, seo, content, nederland, SEO, audit, roi, tarieven, terugkoppeling, all-in, branding, b2b, google analytics, google,b2c, web analytics, online marketing, SEO marketing Rotterdam, internet, whatsapp, webdesign, social media, premium, google ads, advertising, certificaten, copywriting, content marketing, SEO keyword research, cookies, offline, google adwords, Rotterdam, zoekmachine optimalisatie uitbesteden Rotterdam

SEO expert Rotterdam

SEO Linkbuilding , SEO optimalisatie Rotterdam, SEO webdevelopment, Rotterdam google audit, SEO Google, SEO keyword research, SEO marketing Rotterdam, SEO zoekmachine, SEO webdesign Rotterdam, online marketing Rotterdam, search engine optimization, SEO, Rotterdam, Rotterdam website optimalisatie, SEO tarieven, SEO marketing, SEO roi berekenen, SEO of Google Ads, SEO webdevelopment advies, SEO of social media, SEO zoekmachine optimalisatie Rotterdam

SEO optimalisatie voor Google uitvoeren in Rotterdam?

SEO consultant Rotterdam

Beter vindbaar Rotterdam

SEO bedrijf Rotterdam

SEO advies Rotterdam

SEO optimalisatie Rotterdam

SEO uitbesteden Rotterdam

SEO Rotterdam – Vindbaarheid verbeteren website met SEO linkbuilding

Search engine optimization content voor lokale SEO zoekwoorden

SEO of Google ads, wat is beter?

Rotterdam zoekmachine optimalisatie Google ROI

Hoe kan Simply Rank jouw bedrijf helpen met zoekmachine optimalisatie?

Hoe kun je beter gevonden worden in Google?

Hoe snel werkt zoekmachine optimalisatie?

Hoe kun je SEO met je webdesign combineren?

Hoe werkt zoekmachine optimalisatie van de content met zoekwoorden?
SEO Rotterdam – Hoe werkt linkbuilding bij zoekmachine optimalisatie?
Hoe kun je beter vindbaar worden in de zoekmachine van Google?
SEO Rotterdam – Hoe werkt optimalisatie van je website?
SEO in Rotterdam met search engine optimization, wat is het?
Rotterdam SEO
SEO met On-page SEO

transparant , linkbuilding , webdevelopment , optimalisatie , zoekmachine optimalisatie , rotterdam , zoekmachine , branding , b2c , klantreistransparante , veelgestelde vragen , web analytics , audit , nederland , seo

SEO strategie – van content tot linkbuilding

Als SEO bureau Rotterdam werken wij volgens onderstaand data-gedreven SEO stappenplan

SEO zoekwoorden onderzoek Rotterdam

SEO scan & zoekwoorden onderzoek in Rotterdam

We starten met een uitgebreid zoekwoord onderzoekom belangrijke zoekwoorden te achterhalen die potentiële klanten intypen in Google Search.

concurrentie SEO analyse Rotterdam

SEO concurrentie analyse in Rotterdam

We voeren een SEO meting uit voor jouw zoekwoorden en kijken naar meer dan 2000 SEO punten. Na een analyse maken we een SEO strategie voor jouw website.

On-page SEO

Content & On-page SEO Rotterdam

Op basis van de SEO zoekwoorden en concurrentie worden bestaande pagina’s op je website on-page geoptimaliseerd voor SEO of nieuw gecreëerd en sturen we aan op een betere positie in Google.

technische SEO

Technische SEO optimalisatie

De ‘achterkant’ van je website wordt SEO geoptimaliseerd. Denk hierbij aan de code, interne link structuur en snelheid van de website. Allemaal belangrijk voor SEO!

linkbuilding Rotterdam SEO

Off-page SEO / linkbuilding

Nadat je website On-Page geoptimaliseerd is, gaan we externe links aanvragen voor de website. Ook wel linkbuilding of off-page search engine optimization genoemd.

SEO monitoring rotterdam

SEO monitoring

We monitoren constant waar je website staat gepositioneerd in Google en sturen bij. Eventueel breiden we uit naar meerdere SEO zoekwoorden.

Veelgestelde vragen (FAQ) over SEO specialist

Hieronder antwoorden op de veelgestelde vragen over SEO die wij regelmatig horen

Hoe kan een SEO specialist mijn bedrijf helpen?

Een SEO specialist of SEO bureau uit Rotterdam helpt je bedrijf met het (lokaal) verhogen van de posities in Google voor belangrijke zoektermen. Met meer dan 10 jaar ervaring ben je hiervoor bij Simply Rank aan het juiste adres! 

Wat doet een bureau als Simply Rank?

Om een goede vindbaarheid in Google te realiseren beginnen wij met het uitvoeren van een onderzoek. Ons SEO bureau begint altijd met een gesprek met de klant. Aan de hand van dit gesprek gaan we vervolgens een zoekwoorden onderzoek of keyword research uitvoeren. Ook bekijken we waar je website online scoort. Als online marketingbureau brengen we de kansen voor je bedrijf in kaart en presenteren een op maat gemaakt plan om hoger in de ranking van Google te komen. Iedere markt is namelijk anders.

Belangrijke vragen voor website optimalisatie in Rotterdam

Is er in jouw markt sterke SEO concurrentie? Is er voldoende zoekvolume op de belangrijke zoekwoorden? Zodra we alles hebben geanalyseerd zullen wij een SEO strategie uitwerken en een plan opstellen. Dit plan bestaat uit het optimaliseren van de website, schrijven van nieuwe content en het aanvragen van externe verwijzingen (linkbuilding).

SEO expert in Rotterdam inschakelen, wat kost het?

Als wij na een grondige analyse van de website en markt vertrouwen hebben dat we je kunnen helpen om de online vindbaarheid te verbeteren middels zoekmachine optimalisatie, zullen we een uitgebreide offerte uitbrengen voor een samenwerking. De investering is altijd afhankelijk van de omvang van het project en de benodigde SEO Rotterdam werkzaamheden.

Doen jullie ook Google Ads?

Wij specialiseren ons als online marketeer in zoekmachine optimalisatie (SEO). We kunnen klanten echter ook helpen met advertising in Google, ook wel Google Ads genoemd (voorheen Google Adwords) .

Interesse in een samenwerking?

Wil je weten wat Simply Rank op het gebied van SEO in Rotterdam of online marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? Stuur dan een e-mail voor meer informatie.

Chat openen
1
Scan de code
Wil je dat jouw bedrijf beter in Google scoort? Stuur mij dan een appje!

Zit je achter de computer? Beweeg je muis dan naar 'contact opnemen' en scan de QR code met je mobiel.